El cas d'èxit de Descobrir.cat

Empresa
12 juny 2015

La revista Descobrir és present al ciberespai des de l’abril del 2010 i no ha deixat de créixer fins a convertir-se en un web d’èxit sota el domini .cat. Coincidint amb el seu cinquè aniversari, el passat 23 d’abril Descobrir.cat es va reinventar. Va estrenar un nou disseny (pla i responsiu), va reestructurar els seus continguts tot separant la vessant pràctica de l’editorial i va incorporar nous apartats: experiències, relacionades amb la nova revista Experiències Descobrir; un calendari de festes amb les celebracions populars del país més importants, i la secció Amb nens, amb propostes per gaudir del territori amb la quitxalla. A més, va incorporar filtres de continguts a cadascuna de les seccions, el botó WhatsApp a la versió mòbil i un cercador suggest que, a més de suggerir continguts, els agrupa per marques turístiques i àmbits geogràfics.

El web també aposta per uns especials lligats als períodes de vacances, a algunes festes populars i a les estacions de l’any. En són un exemple les rutes de primavera, les escapades de Setmana Santa, les cases rurals amb piscina o el Nadal amb nens.

Tots aquests continguts es donen a conèixer a través de les xarxes socials (Facebook i Twitter) i amb un newsletter setmanal que creix a un ritme de vertigen. El ‘mailing’ també es redissenyarà en breu, adaptant-se, com el web, a qualsevol tipus de pantalla, ja sigui d’escriptori o de dispositiu mòbil.

Per què un domini.cat?
Com en el cas dels webs de les revistes Cuina i Sàpiens, Descobrir s’ha decantat a la xarxa pel .cat per una qüestió de lògica, de normalitat lingüística. Tindria sentit que una revista de turisme als territoris de parla catalana, que es fa i s’adreça a un públic majoritàriament català optés per un domini que no fos el .cat?