El cas d'èxit de Sapiens.cat

Empresa
05 novembre 2014

La consolidada revista d’història Sàpiens (nascuda el 2002) va celebrar el Sant Jordi de l’any 2010 amb un llibre, una rosa i el naixement de Sapiens.cat. Aquell portal es va concebre com un mitjà amb contingut propi que volia complementar i enriquir la publicació. Des d’aleshores, el web, d’actualització diària, s’ha convertit en un gran contenidor d’història, on aquesta es presenta en diferents formats: notícies, entrevistes, articles d’anàlisi, reportatges, activitats i escapades, efemèrides, galeries d’imatges, una extensa línia del temps i especials multimèdia com el dedicat al centenari de la Primera Guerra Mundial.

Al llarg d’aquests quatre anys, s’ha establert una forta interrelació entre el portal i la revista. L’exemple més clar es va donar en l’especial ‘La llista antifranquista’; a la revista es van publicar els noms dels 462 catalans més vigilats pel franquisme, i, al web, les fitxes completes elaborades pels funcionaris del règim. El resultat va ser espectacular: en només cinc dies, més de 38.000 pàgines vistes al portal, a les quals cal sumar les més de 15.000 del mes de juliol, i la revista va tenir una gran acollida a quiosc.

El web també va obrir una porta de comunicació directa des de Sàpiens amb els seus lectors, especialment a través de Facebook i Twitter.

Per què un domini .cat?

La tria d’un domini .cat va ser una qüestió de lògica, de coherència i de normalitat. Quan Sàpiens va registrar el domini ni tan sols es va plantejar altres alternatives. Considerant que el web representaria una revista d’història feta en català, els seus responsables van triar el domini amb què més s’identifica la comunitat de parla catalana: el .cat. A més, ara es mostren convençuts que la tria d’aquest domini els ha ajudat a convertir-se en un cas d’èxit a la xarxa.