El cas d'èxit de Surtdecasa.cat

Empresa
14 octubre 2014

Una combinació d’esperit emprenedor, cultura i tecnologia, sumada a la joventut de les periodistes Neus Barberà i Anna Zaera i de l’informàtic Robert Roig va donar lloc, l’any 2010, al que s’ha convertit en un dels webs de referència en l’àmbit cultural català: el portal surtdecasa.cat. El projecte va néixer amb l’objectiu de difondre de manera exhaustiva l’oferta cultural i d’oci de les Terres de l’Ebre lligada a diversos àmbits com són la gastronomia, l’art, la literatura, la música, el teatre, les fires o les festes populars.

Després d’aquesta edició inicial centrada en les Terres de l’Ebre, s’hi van sumar progressivament les del Penedès, Camp de Tarragona, l’Empordà i Ponent. A més, el proper 22 d’octubre naixerà la nova edició del Vallès Occidental. Amb tot, surtdecasa.cat ha unificat totes les edicions en un mateix portal des d’on es pot accedir a cada una d’elles, que conserven, això sí, la seva autonomia per tal de garantir l’arrelament al territori i fomentar la flexibilitat de cada projecte.

Sota l’eslògan “El digital de cultura de proximitat”, el canal cultural proposa un periodisme online de qualitat que promocioni, de forma proactiva, l’oferta cultural més enllà del nucli de Barcelona sense oblidar tampoc altres eines d’Internet, com són les xarxes socials. Es tracta també d’un projecte de naturalesa col·laborativa, que aprofita les virtuts de la xarxa i compta amb una àmplia llista de blocaires i col·laboradors que aporten contingut i valor al canal.

Per què un domini.cat?

Un altre tret de surtdecasa.cat és el seu domini .cat, que els ha acompanyat des dels seus inicis i ha estat un altre dels elements que, sumat a la qualitat dels continguts i l’exhaustivitat amb què s’ha difós l’oferta cultural i d’oci de les diverses zones, els ha portat a l’èxit.

L’ús d’aquest domini encaixa perfectament amb l’esperit del canal cultural, ja que el públic al qual es dirigeix surtdecasa.cat és bàsicament resident a Catalunya i de parla catalana. La tria del .cat, en aquest cas, és un signe de normalitat i de coherència, així com una manera més d’apropar-se al lector del territori. De la mateixa manera, el portal disposa d’una àmplia comunitat a Twitter i Facebook, des d’on pot adreçar-se al seu target corresponent arreu dels diversos territoris catalans.