El cas d’èxit del fastfood català: butipa.cat

Empresa
18 desembre 2014

Els orígens de Butipà es troben al cap de Karlos Tomás, creador del concepte i creatiu a l’agència de publicitat ThinkPoteito. Tot va sorgir de l’intent de demostrar que encara hi havia nínxols de mercat sense explotar en el sector gastronòmic i, en particular, en el dels entrepans. Concretament, es va aplicar el concepte de les hamburgueses gourmet a un plat amb segell “de casa nostra”: les botifarres, que se servirien amb pa i carn d’alta qualitat.

Gràcies a un bon equip creatiu i operatiu, així com d’una estratègia comunicativa molt estudiada, Butipà esdevingué una realitat l’any 2008. Tot començant en un establiment del barri del Raval barceloní, la marca va anar evolucionant i avui podem trobar també els seus entrepans a l’espai gastronòmic El Mercat de Glòries, a La Maquinista i a La Roca Village. És evident que el concepte ha funcionat i que el propòsit de mostrar la qualitat dels productes catalans des de la modernitat i una òptica artesana està més que assolit. Una recepta que ha fet que ara, al mirar cap enrere, l’equip de Butipà se senti orgullós d’haver incorporat la botifarra catalana a la categoria del fastfood premium.

Butipà a la xarxa

Un dels elements distintius de l’empresa i que aporta valor a Butipà és el seu lloc web, que utilitza amb plena naturalitat un domini .cat. Aquesta extensió els identifica com a marca catalana i els ajuda a dirigir-se de la millor manera possible al seu públic objectiu. L’elecció de butipa.cat és també coherent amb un producte de qualitat fet a Catalunya, que és sinònim de gastronomia de prestigi a nivell internacional.

Butipa.cat, a més d’aportar informació sobre els diferents entrepans de la marca, les seves botigues i la seva història, inclou un blog gastronòmic i un recull amb les seves aparicions a la premsa. És un web que transmet una imatge creativa, propera i simpàtica. Així mateix, la marca ha creat a la xarxa la comunitat dels BIP (Butipà Important People) i treballa també la seva imatge a Instagram, Twitter i Facebook.