El cas d’èxit gastronòmic de Cuina.cat

Empresa
25 febrer 2015

La revista Cuina és present al ciberespai des de Sant Jordi del 2010 gràcies a cuina.cat, un portal que ha esdevingut un espai paral·lel per enriquir i complementar la publicació en paper. Al llarg d’aquests prop de cinc anys, el web ha anat enriquint-se amb nous tipus de continguts, sempre vinculats amb la gastronomia. L’actualitat, presentada en format de notícies i d’activitats d’agenda, conviu amb continguts de més llarga durada, com els vídeos, les aplicacions, els consells de cuina, el basar d’estris, els menús o les receptes.

Com a portal gastronòmic que és, l’actualitat de cuina.cat també la marca la temporada. Aquesta se segueix per publicar especials relacionats amb productes i amb esdeveniments del calendari festiu català. Els especials de taronges, calçots i xató en són tres bons exemples. Novembre i desembre són els millors mesos del portal, ja que coincideixen amb la publicació de l’especial de Nadal, un contingut que any rere any es converteix en el més consultat.

Tots aquests continguts es donen a conèixer a través de les xarxes socials (Facebook i Twitter) i amb el butlletí mensual.

Per què un domini.cat?
Aquesta tria va ser una decisió lògica, coherent no només amb l’idioma de les revistes de Sàpiens Publicacions sinó, també, amb el que s’entén per normalitat de país. No tindria sentit que una revista de gastronomia escrita en català que s’adreça a un públic catalanoparlant escollís un altre domini per al seu web que no fos el .cat. I és que les receptes en llengua catalana són .cat.