Tecnologia amb una aposta lingüística: el cas d’èxit d’ycom.cat

02 setembre 2015

Saber identificar una necessitat informativa ha estat, probablement, la principal causa de l’èxit del portal ycom.cat. Tecnologia, tendències 2.0 i cultura digital són els pilars bàsics dels continguts que ofereix aquest mitjà de comunicació. Tot explicat en català.

Nascut a principis de 2014, en poc menys de dos anys ycom.cat s’ha convertit en un punt de trobada de la comunitat 2.0 catalanoparlant, on es fa palès que la tecnologia és un pilar fonamental en la nostra economia i en la nostra societat. Per això, el principal objectiu del portal és impulsar i difondre el coneixement de la cultura digital i, alhora, fer-ho en català, aportant un esforç més a la consolidació de la nostra llengua a la xarxa.

Des de la creació del web, ycom.cat ja ha aconseguit més d’un milió de visites, ha aglutinat  més de 50.000 seguidors a les xarxes socials i ha publicat més de 5.000 articles. A més, el portal ha col·laborat amb altres en mitjans de comunicació i s’ha fusionat amb El Mur Tecnològic, una publicació amb un bagatge de 14 anys d’experiència. No obstant això, ycom.cat, que disposa d’una estructura de redacció per generar continguts propis, vol seguir creixent i augmentant la seva presència a la xarxa.

L’ús del domini .cat va totalment en conjunció amb tot el que vol potenciar ycom.cat:  continguts sobre tecnologia, però amb una aposta lingüística molt clara. L’elecció d’aquest domini els ha permès identificar-se com a catalanoparlants i dirigir-se a un públic que consumeix continguts en aquesta llengua.