La Fundació puntCAT rep un reconeixement a la 21a Nit de les Telecomunicacions i la Informàtica

La gran trobada del sector TIC del país fa un homenatge als 10 anys del primer domini .CAT

Domini.cat
15 febrer 2016
Foto guanyadors Nit Telecos
Guanyadors de totes les categories a la Nit de les Telecomunicacions i la Informàtica

La 21a Nit de les Telecomunicacions i la Informàtica, esdeveniment de referència del sector TIC ha fet un reconeixement especial a la Fundació puntCAT, que enguany commemora els deu anys d’història de l’entrada en servei del domini .cat.

Amb aquest reconeixement, l’Associació Catalana d'Enginyers de Telecomunicació (Telecos.cat) i el Col·legi Oficial d’Enginyeria en Informàtica de Catalunya (COEINF) volen retre un petit homenatge a aquesta entitat nascuda el 2004 de l’impuls de la societat civil i que el 2006 va aconseguir el primer domini d’Internet associat a una comunitat lingüística i cultural.

Es dóna la circumstància, a més, que aquesta efemèride coincideix amb una altra fita rellevant: ja són prop de 100.000 els dominis .cat que estan donats d’alta, i és que cada vegada són més les entitats públiques, grans empreses, petits comerços i autònoms que veuen en el .cat la millor manera de posicionar-se a la xarxa en català i de traslladar el seu missatge de forma més directa i efectiva a la comunitat catalanoparlant.

Lliurament de premis, intervenció de Richard Soley i conferència de Mateo Valero

Un jurat format per professionals i autoritats de reconegut prestigi ha decidit atorgar la màxima distinció -el Premi d’Honor- al Doctor en Enginyeria de Telecomunicació Miguel Ángel Lagunas, professor de la Universitat Politècnica de Catalunya i director del Centre Tecnològic de Telecomunicacions (CTTC).

Prèviament ha tingut lloc una conferència sobre supercomputació a càrrec de Mateo Valero (director del Barcelona Supercomputing Center) i del seu col·laborador, Jose Ma. Cela.