Memòria dels primers cinc anys del domini .cat

.cat és la gran gesta de la societat civil catalanoparlant que, en aconseguir un domini d'Internet de primer nivell propi, s'ha situat a primera línia mundial. Ja des del seu naixement, .cat ha copsat l'atenció internacional per ser el primer domini destinat a una comunitat cultural i lingüística i, tot i ser petit en quantitat de registres, es tracta d'un domini tecnològicament capdavanter, l'ider en seguretat i en qualitat. Al llarg dels primers cinc anys de la seva vida, .cat ha estat un domini d'èxit, un model a seguir dins la indústria dels dominis d'Internet.

Si vols saber per què, aquí tens la memòria del primer quinquenni en funcionament del domini .cat. Coneix la història i el creixement d'aquest gTLD (Generic Top Level Domain) nascut d'una iniciativa ciutadana i gestionat per una fundació privada sense ànim de lucre, la qual reinverteix els beneficis d'operació del registre en potenciar la Societat de la Informació catalanoparlant.

Per a llegir aquest llibre tens dues opcions: