El .cat es mobilitza per arribar als 100.000 dominis aquest 2014

La Fundació puntCAT posa en marxa una campanya de publicitat, rebaixa el preu dels dominis .cat i fomenta la presència del català a Internet

Domini.cat
19 març 2014
Imatge d'un dels anuncis de la campanya  "A Internet i en català .cat. Diu més de tu"
Imatge d'un dels anuncis de la campanya "A Internet i en català .cat. Diu més de tu"

La Fundació puntCAT, l’entitat privada sense ànim de lucre que gestiona el domini .cat, aspira a què la comunitat de parla catalana es mobilitzi per arribar als 100.000 dominis .cat operatius aquest 2014. Es tracta d’un objectiu ambiciós, ja que representa un creixement del 40% respecte el 2013, però en paraules de Santi Ribera, director de la Fundació puntCAT, “volem que el .cat sigui el domini més emprat de Catalunya, ja que és el que millor identifica la comunitat de parla catalana a Internet”. Actualment, el .cat és el tercer domini més utilitzat del país per darrere del .com i del .es, i té registrats més de 73.000 dominis pertanyents a empreses, entitats, organismes públics i particulars.

Segons un estudi presentat recentment per la Fundació puntCAT, el .cat és un domini majoritàriament empresarial, ja que el 57,9% dels titulars de webs amb extensió .cat són d’empreses. Aquest percentatge representa que unes 35.000 empreses catalanes disposen a hores d’ara d’un web amb extensió .cat. Si més no, el marge de creixement per al .cat és ampli, ja que un alt percentatge de les 550.000 empreses que hi ha al país no tenen ni tan sols pàgina web. Per a Santi Ribera, disposar d’una extensió .cat permet a les empreses que operen a Catalunya “dirigir-se amb normalitat al seu segment de mercat catalanoparlant”.

La Fundació puntCAT considera positiu que els webs empresarials disposin de diverses extensions de dominis alhora, per tal d’adreçar-se amb la màxima precisió a cadascun dels usuaris objectius. En aquest sentit, cal destacar que, en l’àmbit de les cerques a Internet SEO (Search Engine Optimization), l’extensió de domini és una de les variables que els cercadors com Google tenen en compte alhora de posicionar més adequadament un lloc web per cada tipologia d’usuari. En el cas del .cat, es tracta, segons dades proporcionades per experts en SEO, de l’extensió més adequada per incorporar continguts en català en un lloc web.

Entre les mesures que està duent a terme la Fundació puntCAT per arribar als 100.000 dominis aquest 2014, destaca la campanya de publicitat "A Internet i en català .cat. Diu més de tu", que està conformada per quatre espots que s’emetran a televisió fins a mitjan d’abril. Així mateix, també s’està duent a terme una promoció publicitària a través d’anuncis online. D’altra banda, la Fundació puntCAT ha arribat a acords en les darreres setmanes amb diversos registradors de dominis per rebaixar el preu del .cat, que ara es pot registrar des de 8€ el primer any de contractació i es pot renovar anualment des de 16,99€.

Més enllà de la gestió del domini .cat, la Fundació puntCAT també treballa en la promoció del català a Internet i en les noves tecnologies de la informació i de la comunicació. En aquest sentit, és remarcable l’organització del concurs Webs al punt .cat, on hi participen més de 1.700 alumnes d’ESO i Cicles Formatius que han dissenyat llocs webs propis en català dins del seu àmbit educatiu.