Portal CiT (Terminologia de Ciències i Tecnologia), una nova eina de consulta

20 març 2014
logotip cit
Logotip del portal CiT

El portal CiT consisteix en un projecte editorial, patrocinat entre d'altres per la Fundació puntCAT, que posa a l’abast del públic obres terminològiques de ciències i tecnologia, principalment obres publicades i actualment exhaurides, les quals es poden consultar en un format avançat de base de dades accessible per Internet.

Aquest portal és el resultat d'un programa de recerca de la Secció de Ciències i Tecnologia de l’IEC i consta actualment de tres mòduls. D’una banda, hi ha BiblioCiT, una biblioteca en línia que aplega publicacions terminològiques de ciència i tecnologia de diverses tipologies ―diccionaris, vocabularis, nomenclatures o manuals― editades per l’IEC o vinculades a la institució. D’altra banda, si l’usuari vol fer consultes simultànies en diverses obres, de manera selectiva i seguint criteris de cerca diversos, ho pot fer a través del motor de cerca CercaCiT.  El tercer mòdul del portal és ContextCiT, un cercador avançat que permet trobar el context en què apareixen els termes en les revistes científiques de l'Hemeroteca Científica Catalana.

Punts clau:
  • CiT posa a l’abast del públic obres terminològiques de ciències i tecnologia
  • Ha estat patrocinat, entre d'altres, per la Fundació puntCAT
  • Consta de tres parts: BiblioCiT, CercaCiT i ContextCiT