Projectes Històrics

• FotoBlog

Fins a principis de 2014, la Fundació puntCAT va tenir actiu el FotoBlog, un espai visual on qualsevol usuari podia participar penjant fotografies de l'ús dels dominis .cat en elements del dia a dia: cotxes, rètols, publicitat ... Actualment, aquest espai ha desaparegut, però la Fundació disposa d’un compte a Instagram, on es comparteixen imatges regularment i on també s’organitzen concursos.Us convidem a fer-vos seguidors de l’Instagram puntCAT

• PADICAT

El Patrimoni Digital de Catalunya o PADICAT, projecte liderat per la Biblioteca de Catalunya, és un dipòsit destinat a recollir i preservar tota la producció cultural, científica i de caràcter general catalana produïda en format digital, per tal de facilitar la seva consulta posterior de manera similar al Internet-Archive. Gràcies a la col·laboració de la Fundació puntCAT, més de 40.000 webs sota domini .cat han estat arxivats a l'Internet-Archive.

El projecte PADICAT compta amb la col·laboració del Centre de Supercomputació de Catalunya (CESCA) i el suport del Departament d’Universitats, Recerca i Societat de la Informació de la Generalitat de Catalunya (DURSI)

• Jocs de Sant Jordi

Entre 2007 i 2011, la Fundació puntCAT va desenvolupar quatre jocs en línia per a celebrar amb la comunitat catalanoparlant la Diada de Sant Jordi i l'aniversari del domini .cat, que el 23 d'abril de 2006, obria el seu registre a tothom. Vols ajudar a Sant Jordi i al Drac a aconseguir els seus objectius?

• Sant Jordi I El Conqueridor - El joc de la Conquesta del domini .cat
      Accedeix al joc
      Celebra el vuicentenari de la corona catalanoaragonesa coneixent curiositats sobre la història, llegenda, literatura i llengua catalanes, sense descuidar la potència de la nostra cultura a Internet.

• Submergeix-te en la Història
      Accedeix al joc
      S'han complert més de 150 anys de la fabricació del primer submarí del món, idea de l'inventor català Narcís Monturiol. Aquest joc posa en relleu aspectes que han estat cabdals en la història de la navegació internacional, així com altres assumptes relacionats amb la mar i la cultura catalana.

• Navega Segur
      Accedeix al joc
      Amb una mica de cura podem prevenir les vulnerabilitats a les que els usuaris d'Internet estem sotmesos en navegar per la xarxa: virus, suplantació d'identitat, robatori de contrasenyes... Aprèn a evitar les trampes de seguretat que pot haver-hi a Internet de forma molt fàcil i divertida!

• La Química de puntCAT
      Accedeix al joc
      El 2011 va ser l'any Internacional de la Química. Amb aquest joc coneixeràs de forma entretinguda i divertida curiositats sobre la química.

• punt X punt

Les jornades puntXpunt, realitzades l'any 2010 i 2011, ens van permetre compartir les eines i pràctiques que Internet ens ofereix per ser més competitius. A través de tres sessions dedicades a tres sectors diferents, els participants es van apropar a les noves formes de negoci que permet Internet: seguiment de la reputació de la marca, potenciació de les vendes obrint nous canals, especialització, potenciació de grups de clients fidels...

Aquestes són les tres jornades puntXpunt que es van celebrar:

• Celebració dels 50.000 dominis .cat

Al maig de 2011, cinc anys després del nostre naixement, es va registrar el .cat número 50.000 i ho vam voler celebrar amb la comunitat catalanoparlant, sense la qual, el .cat no hauria arribat on és.

Si vols saber com ho vam celebrar, vés a http://50mil.cat.