Guanyadors 2011

A continuació hi ha les tres entitats guanyadores dels Ajuts puntCAT 2011. La decisió final va estar adoptada pel Patronat de la Fundació puntCAT, a proposta del Comitè Tècnic de professionals i gràcies a la votació dels titulars de dominis .cat i al micromecenatge fet a través de la plataforma Verkami.

• Fundación Planeta Imaginario

Més informació

Fundació Planeta Imaginario és un centre clínic i d'investigació que ofereix programes d'intervenció conductual primerenca i intensiva per a nens i nenes amb autisme i trastorn generalitzat del desenvolupament.

El programa d'intervenció que fomenten és exhaustiu i es dirigeix a la millora de les habilitats intel·lectuals, verbals, acadèmiques, socials i emocionals dels nens amb l'objectiu de maximitzar les oportunitats d'aprenentatges en els contexts educatius i socials més immediats i comunitaris.

ISeqüències, el projecte al qual puntCAT atorga un dels Ajuts puntCAT, és el desenvolupament d'una aplicació per a tauletes tàctils (tablets) dissenyada per treballar de forma lúdica les dificultats per a la lectura mental, la manca de sensibilitat cap als senyals socials, la manca de reciprocitat emocional, per a relacionar-se amb els iguals, per a treballar la dificultat per interpretar resultats no literals o dobles sentits o dificultats per iniciar i mantenir converses.

• Pimpampum

Més informació

Pimpampum és una empresa dedicada a la ideació, disseny i programació de projectes interactius. La seva especialització durant els quatre anys d'existència ha estat en la integració i experimentació amb serveis 2.0, especialment a través de les APIs i en general la informació reutilitzable per dotar-la d'un nou context i, per tant, de nous significats.

Agenda Oberta és el projecte guanyador d'un dels Ajuts puntCAT 2011 gràcies a la votació dels titulars de dominis .cat. Es tracta d'un repositori estàndard d'actes i un gestor d'esdeveniments personalitzat, basat en les dades obertes que ofereixen institucions i entitats.

Centralitzarà la informació de gran part de les agendes d’activitats d'arreu dels Països Catalans, de manera que els usuaris puguin filtrar els continguts per poblacions, dates i etiquetes i, fins i tot, obtenir recomanacions segons els seu perfil d’interessos i proximitat. L'objectiu principal és actuar com a agregador d'agendes d'activitats.

• Planol.info

Més informació

A Planol.info treballen per a fer que la informació de què disposen les entitats públiques i privades estigui disponible de manera senzilla i ordenada per tal que sigui útil a l'usuari final.

El projecte EIXOS.cat, guardonat amb un dels Ajuts puntCAT gràcies a la col·laboració de Verkami i a la seva plataforma de micromecenatge, és un servei de catalogació i geolocalització del comerç urbà i els locals buits de les ciutats catalanes, desenvolupat per planol.info. L'accés al web i les consultes als serveis proposats seran gratuïts per a tots els usuaris.

Hi ha un gran potencial en la combinació d'Eixos amb les dades obertes per a oferir serveis derivats. És a dir, Eixos es pot combinar amb d'altres fonts de dades en la creació d'escenaris d'interès per als usuaris. L'objectiu del projecte és combinar aquestes fonts de dades per a oferir serveis finals al ciutadà.

Les mecenes que a través de Verkami i juntament amb la Fundació puntCAT han fet possible que Planol.info aconseguís tot el finançament per a poder realitzar el seu projecte són:

• Lola Espinilla Berástegui
    • Daisy Fabris Fukuda
    • Elia Hernando Navarro
    • Clara Orti Llovich
    • Juli Parés Monfort
    • Francesca Pons Ortega
    • Kenzo Sumi
    • Beneval Sancho Moreira

A totes elles, moltes gràcies!