Projecte de Normalització Tipogràfica de la Ela Geminada

Presentació
24 gener 2013
Iniciativa del l Grup de Treball per a la Normalització Tipogràfica de la Ela Geminada

La ela geminada, aquesta grafia tan peculiar com nostrada, ha fet cent anys des de la seva aprovació amb les Normes Ortogràfiques. La celebració d’aquest centenari va lligada a una crida d’atenció a tots els ciutadans que emprem eines digitals: l’escriptura errònia de la ela geminada pot tenir conseqüències greus, per això és molt important escriure-la correctament: només cal posar un punt volat al mig de les dues eles. Als teclats QWERTY el punt volat es troba dalt de la tecla del 3, per tant s’han de prémer les tecles [ L ] + [ · ] + [ L ]

Per a pal·liar la situació anòmala de la ela geminada, des de la Fundació puntCAT donem suport al Grup de Treball per a la Normalització Tipogràfica de la Ela Geminada format per professionals de la llengua i de les noves tecnologies que des de 2004 hi treballen. El passat 23 de gener de 2013, vam presentar aquest projecte públicament, aquestes són les imatges.

Amplia la informació sobre la campanya per la normalització tipogràfica de la l·l des d'aquest enllaç.