La Fundació puntCAT als mitjans

Recull de notícies publicades als mitjans de comunicació i als portals digitals envers l'activitat de la Fundació puntCAT i el domini .cat

El Govern distingeix la Fundació puntCAT amb la Creu de Sant Jordi

18 juliol 2018

Aquest dilluns, la portaveu de la Generalitat de Catalunya, Elsa Artadi, ha anunciat el llistat de personalitats i entitats guanyadores de la Creu de Sant Jordi 2018. Entre les entitats premiades s’hi troba la Fundació puntCAT, que rep la Creu de Sant Jordi en reconeixement a la seva tasca de promoció del domini .cat a la xarxa i per haver impulsat la cultura catalana i la normalització de l’ús del català en l’àmbit de les tecnologies de la informació i la comunicació.

Puigneró impulsarà una llei per protegir els drets i els deures digitals dels ciutadans

Català
06 juny 2018

El conseller de Polítiques digitals i Administració pública, Jordi Puigneró, ha anunciat aquest dimecres la creació d'una llei per protegir els drets i els deures digitals dels ciutadans de Catalunya. En la seva primera visita oficial com a titular del departament, Puigneró ha visitat la seu de la Fundació puntCAT i els ha fet arribar el suport del Govern després de la "repressió policial i judicial que va patir l'organisme abans de l'1-O".

El puntCAT triplica el seu nombre de dominis en 10 anys

17 maig 2018

El domini .cat va néixer el 2008 amb un total de 33.410 dominis, una xifra que s'ha triplicat en 10 anys fins als 107.652 webs que l'utilitzen. Aquesta és una de les principals dades de l'Observatori puntCAT presentades per la Fundació punCAT en el marc del Dia Mundial d'Internet, un estudi que també mostra com des del 2016 el domini s'ha estabilitzat i ha passat d'un creixement anual del 2%.

Llegeix l'article

Els dominis .cat es van multiplicar amb els preparatius del referèndum

Ràdio
17 maig 2018

Els preparatius del referèndum van catapultar el nombre de dominis .cat. Durant els mesos de setembre i octubre se’n van registrar un miler de cop. Ho assegura l’observatori anual de la Fundació puntCAT, que s’ha presentat coincidint amb el Dia Mundial d’Internet, que és aquest dijous.

Llegeix l'article

La repressió també sotraga el .cat

Premsa en paper
16 maig 2018

El domini .cat ha acusat aquest any els sotracs polítics. La detenció d’un dels membres de l’equip que el gestiona o els escorcolls a la seva seu en el marc de la repressió de l’1-O són alguns dels factors que expliquen que, per primer cop des que es va posar en marxa l’any 2005, la contractació d’aquest sufix que indica catalanitat s’hagi alentit.

Llegeix l'article

El domini «.cat» retrocedeix en nombre de webs pels procediments judicials de l'1-O

16 maig 2018

La Fundació puntCat ha presentat aquest dimecres l'Observatori anual del domini català a internet. El '.cat' va tancar el 2017 amb 110.129 webs amb el domini però fins aquest abril la xifra ha disminuït i, segons les dades facilitades, hi ha 107.652 webs.

Llegeix l'article

El .cat perd dominis per primera vegada en un any de “crisi institucional”

Premsa en paper
16 maig 2018

El domini .cat ha perdut per primera vegada des del seu naixement adreces d'Internet, segons es desprèn del balanç anual de la Fundació puntCAT, presentat aquest dimecres a Barcelona. En total, el nombre de dominis registrats ha passat de 110.129 a 107.652 en un any, 2.477 menys.

Llegeix l'article

La Taula d'entitats i la Fundació puntCAT signen un conveni per digitalitzar el tercer sector

25 abril 2018

La Taula d’entitats del Tercer Sector Social de Catalunya i la Fundació puntCAT van signar aquest conveni el 20 d'abril a la seu de la Taula. Com a experiència de treball conjunt, el 2017 van elaborar la Guia d'Accessibilitat Digital en el marc del projecte m4Social.

27 comerços de Taradell ja tenen el seu web amb domini .cat

29 desembre 2017

L’Agrupació de Botiguers de Taradell i la Fundació puntCAT han fet possible el programa de digitalització Comerç local al municipi. De l’11 al 28 de desembre, 27 comerços de Taradell han aconseguit el seu lloc web en català gràcies al programa Comerç local.

Carles Salvadó és escollit nou president de la Fundació puntCAT

17 desembre 2017

La premsa s'ha fet ressò del nomenament de Carles Salvadó com a president de la Fundació puntCAT. A continuació mostrem el recull de premsa sobre la notícia:

El Punt Avui (digital): Carles Salvadó és escollit nou president de la Fundació puntCAT

Pàgines