La Fundació puntCAT als mitjans

Recull de notícies publicades als mitjans de comunicació i als portals digitals envers l'activitat de la Fundació puntCAT i el domini .cat

La Fundació puntCAT aposta per tornar als orígens

Català
21 gener 2019

La Fundació puntCAT vol "sortir de la zona de confort"

21 gener 2019

La Fundació puntCAT vol tornar als orígens i retrobar-se amb els principis fundacionals. Per això, proposa modificar els estatuts per incrementar el nombre actual de patrons –un total de 10- per situar-se entre els 12 i els 18, obrint també la governança de la institució a la comunitat que fa fer possible el domini -68.000 persones i més de 2.000 empreses. Així, la proposta és que aquests usuaris en puguin escollir un. Com a novetat, obrirà una nova línia d'ajuts per valor de 160.000 euros per projectes sense ànim de lucre alineats amb les "finalitats fundacionals" de la institució.

La Fundació puntCAT rep la Creu de Sant Jordi

23 juliol 2018

El Govern de la Generalitat de Catalunya reconeix amb la seva distinció la tasca que l'entitat duu a terme en la promoció i la cura de la identitat catalana a Internet.

Llegeix la notícia

El Govern distingeix la Fundació puntCAT amb la Creu de Sant Jordi

18 juliol 2018

Aquest dilluns, la portaveu de la Generalitat de Catalunya, Elsa Artadi, ha anunciat el llistat de personalitats i entitats guanyadores de la Creu de Sant Jordi 2018. Entre les entitats premiades s’hi troba la Fundació puntCAT, que rep la Creu de Sant Jordi en reconeixement a la seva tasca de promoció del domini .cat a la xarxa i per haver impulsat la cultura catalana i la normalització de l’ús del català en l’àmbit de les tecnologies de la informació i la comunicació.

Puigneró impulsarà una llei per protegir els drets i els deures digitals dels ciutadans

Català
06 juny 2018

El conseller de Polítiques digitals i Administració pública, Jordi Puigneró, ha anunciat aquest dimecres la creació d'una llei per protegir els drets i els deures digitals dels ciutadans de Catalunya. En la seva primera visita oficial com a titular del departament, Puigneró ha visitat la seu de la Fundació puntCAT i els ha fet arribar el suport del Govern després de la "repressió policial i judicial que va patir l'organisme abans de l'1-O".

El puntCAT triplica el seu nombre de dominis en 10 anys

17 maig 2018

El domini .cat va néixer el 2008 amb un total de 33.410 dominis, una xifra que s'ha triplicat en 10 anys fins als 107.652 webs que l'utilitzen. Aquesta és una de les principals dades de l'Observatori puntCAT presentades per la Fundació punCAT en el marc del Dia Mundial d'Internet, un estudi que també mostra com des del 2016 el domini s'ha estabilitzat i ha passat d'un creixement anual del 2%.

Llegeix l'article

Els dominis .cat es van multiplicar amb els preparatius del referèndum

Ràdio
17 maig 2018

Els preparatius del referèndum van catapultar el nombre de dominis .cat. Durant els mesos de setembre i octubre se’n van registrar un miler de cop. Ho assegura l’observatori anual de la Fundació puntCAT, que s’ha presentat coincidint amb el Dia Mundial d’Internet, que és aquest dijous.

Llegeix l'article

La repressió també sotraga el .cat

Premsa en paper
16 maig 2018

El domini .cat ha acusat aquest any els sotracs polítics. La detenció d’un dels membres de l’equip que el gestiona o els escorcolls a la seva seu en el marc de la repressió de l’1-O són alguns dels factors que expliquen que, per primer cop des que es va posar en marxa l’any 2005, la contractació d’aquest sufix que indica catalanitat s’hagi alentit.

Llegeix l'article

El domini «.cat» retrocedeix en nombre de webs pels procediments judicials de l'1-O

16 maig 2018

La Fundació puntCat ha presentat aquest dimecres l'Observatori anual del domini català a internet. El '.cat' va tancar el 2017 amb 110.129 webs amb el domini però fins aquest abril la xifra ha disminuït i, segons les dades facilitades, hi ha 107.652 webs.

Llegeix l'article

El .cat perd dominis per primera vegada en un any de “crisi institucional”

Premsa en paper
16 maig 2018

El domini .cat ha perdut per primera vegada des del seu naixement adreces d'Internet, segons es desprèn del balanç anual de la Fundació puntCAT, presentat aquest dimecres a Barcelona. En total, el nombre de dominis registrats ha passat de 110.129 a 107.652 en un any, 2.477 menys.

Pàgines