Política de privacitat

Aquesta és la política de privacitat de la Fundació puntCAT. La vostra privacitat és molt important per a nosaltres i, a través d’aquesta política, volem aclarir quines dades personals processem per a tu, per què, per quant de temps les processem i com pots exercir els teus drets per gestionar-les.
Et convidem a llegir acuradament aquesta política de privacitat per tenir una bona comprensió sobre com protegim les teves dades personals.

Fundació puntCAT

La Fundació puntCAT és una entitat sense ànim de lucre registrada a la Direcció General de Dret i Entitats Jurídiques de la Generalitat de Catalunya amb les següents dades:

Nom: Fundació puntCAT
Adreça: Plaça Nova, 5, 7a planta
08002 Barcelona
Número d’identitat: G-63719025
adreça de correu electrònic (assumptes de privadesa): dpd@domini.cat

Aquesta política de privacitat t’afecta?

Aquesta política de privacitat t’afecta si has entrat en contacte amb nosaltres, entre d’altres, en els següents casos: si has registrat un domini .cat; perquè ets un contacte associat amb un nom de domini .ca; com a treballador d’una entitat amb la que tenim una relació contractual; com a subscriptor del nostre butlletí; com a visitant de les nostres pàgines web; com a participant en alguna de les nostres activitats de formació; o a partir de qualsevol altre canal amb el qual hagis contactat amb nosaltres (per correu electrònic, telèfon, esdeveniments, etc.).
Les teves dades personals es poden recollir a través dels següents mètodes: mitjançant els processos de registre de noms de domini; mitjançant la nostra xarxa de registradors acreditats; per correu electrònic; per telèfon; per fax; per la vostra inscripció per a participar en qualsevol de les nostres activitats de formació; per assistència a un esdeveniment; mitjançant galetes o altres tecnologies per rastrejar visitants als nostres llocs web; a través de la comunicació de proveïdors o socis; mitjançant un formulari als nostres llocs web; o per qualsevol altre mitjà dels que puguem fer servir per dur a terme les nostres activitats.

Quines dades personals teves processem?

Les dades personals són qualsevol informació relacionada amb una persona física identificada o identificable (i) que ens proporcioni voluntariament (p. ex. a través dels nostres formularis del nostre web), (ii) que ens hagi proporcionat el teu registrador pel registre del teu nom de domini, (iii) que recollim de la teva assitència als nostres esdeveniments o visites al nostre lloc web (s).

En el context de les nostres activitats comercials i de formació i per proporcionar-te un bon servei i millorar els nostres serveis sempre que sigui possible, i depenent de la informació que necessitem per poder dur a terme el servei pel qual has entrat en contacte amb nosaltres, podrem processar les dades personals següents: el teu nom, el teu correu electrònic, l’organització a la qual treballes, el títol del lloc de treball, la teva adreça personal, la teva preferència d’idioma, el teu gènere, la teva edat, el teu àlies d’identificació únic al nostre sistema, el teu nom de domini, les dades financeres, les dades relacionades amb el compte bancari o la informació de la targeta de crèdit, les dades judicials relatives als noms de domini, la teva adreça IP, imatges i arxius de vídeo.

Per a dur a terme algunes de les activitats de formació podem haver de processar el teu DNI i la teva situació laboral. Aquestes dades les demanarem únicament en els casos en què siguin imprescindibles per dos motius:per a comprovar la idoneïtat dels candidats per a realitzar el curs i per certificar la participació.

En el cas dels titulars de dominis i contactes associats, com que no és possible registrar un nom de domini directament amb nosaltres, recollim les teves dades personals a través de l’empresa amb el qual has registrat el teu domini. Aquesta empresa pot ser un dels nostres registradors acreditats o un dels seus distribuïdors que recullen les teves dades personals en nom nostre.

Amb quina finalitat processem les teves dades personals?

Processem les teves dades personals amb diferents propòsits:

• Per poder oferir els millors serveis possibles pel teu domini, hem de recollir dades personals en relació amb el teu nom de domini. Això també ens permet identificar-te i contactar-te directament en relació amb el registre del teu nom de domini, en cas que fos necessari.

• Utilitzem les teves dades personals per mantenir i construir relacions a llarg termini i per executar el contracte que puguem tenir. Utilitzem les teves dades personals per respondre a les teves consultes, per complir les teves sol·licituds i / o per enviar-te informació administrativa.

• Les teves dades personals es poden utilitzar per complir la normativa aplicable. També és poden utilitzar per respondre a sol·licituds o reclamacions de les autoritats públiques i governamentals, incloses les autoritats públiques i governamentals fora del teu país de residència, o per protegir els nostres drets, privacitat, seguretat o propietat i / o les nostres entitats.

• Podem utilitzar les teves dades personals per enviar-te missatges promocionals, màrqueting, informació sobre la comunitat .cat i altra informació que et pugui ser d’interès.

Principis observats en la recollida i tractament de dades personals

La Fundació .cat complirà els següents principis per regular el tractament de les dades de caràcter personal que:

• només seran processades de forma legítima, justa i transparent en relació amb els titulars de noms registrats i altres dades (“legalitat, equitat i transparència”);

• només s’obtindran amb fins específics, explícits i legítims, i no es processarà de cap manera incompatible amb aquest propòsit (“limitació de propòsit”);

• ser adequat, rellevant i no excessiu en relació amb els propòsits per als quals es processen (“minimització de dades”);

• ser precís i si cal, mantenir-se actualitzat, segons correspongui als propòsits pels quals estan processats (“precisió”);

• no es mantingui en un formulari que permeti identificar el titular del nom registrat i altres subjectes de dades per més temps del que sigui necessari per a les finalitats permeses (“limitació d’emmagatzematge”); i

• ser processat de manera que garanteixi la seguretat adequada de les dades personals, inclosa la protecció contra el processament no autoritzat o il·legal i contra la pèrdua, destrucció o dany accidental, utilitzant mesures tècniques o organitzatives (“integritat i confidencialitat”) adequades.

Qui té accés a les teves dades personals?

Les teves dades personals només seran accessibles pel personal qualificat de la Fundació .cat que les hagi de tractar, i, en els casos imprescindibles per la prestació del servei que et vinculi amb nosalters, pel personal de les entitats que hi col·laborin amb la Fundació per la prestació d’aquest servei.

Amb quina base legal processem les teves dades personals?

Podem processar les teves dades personals en funció de diferents motius legals:

• El processament pot ser necessari per complir amb les nostres obligacions legals com a registre o com a administradors de dades.

• El processament pot ser necessari per a l’execució del servei que tinguis contractat amb nosaltres.

• El processament és necessari per a la protecció dels nostres interessos legítims i en particular: els interessos econòmics, comercials i financers, la continuïtat comercial, la seguretat i la confidencialitat de la informació i productes dels clients i la seguretat de la infraestructura digital i física.

• El processament es pot basar en el consentiment que has proporcionat en relació amb les activitats de la Fundació .cat.

Amb qui compartim les teves dades personals?

Mai no venem les teves dades personals a ningú. En la mesura que la llei aplicable ho permeti, i, entre d’altres, el compliment de l’acord de registre de noms de domini, les teves dades personals podran ser divulgades a les següents parts:

• Proveïdors tècnics de suport i emmagatzematge: Per tal de garantir les activitats de l’operador de registre que permetin el registre del teu nom de domini, hem d’emmagatzemar i fer còpies de seguretat de totes les dades de registre, incloses les teves dades personals.

• Tercers: Les teves dades personals poden ser divulgades a tercers incloses les autoritats governamentals per motius legítims.

• ICANN: Es pot proporcionar la Corporació d’Internet de noms i números assignats amb les teves dades en relació amb el teu registre de noms de domini .cat, tal com es requereix en el nostre Acord de Registre amb ICANN.

• Auditors: Per garantir que les nostres operacions comercials es valoren correctament, els auditors poden tenir accés a les teves dades personals.

Quan compartim les teves dades personals, procurem instruir als destinataris quan sigui possible processar les teves dades personals d’acord amb les nostres instruccions.

Quins són els teus drets en relació amb les teves dades personals?

Tret que la teva sol·licitud es consideri excessiva o sense fonament, pots exercir els següents drets en relació amb les teves dades personals:

• Tens el dret de demanar informació sobre les teves dades personals.

• Tens el dret de demanar una còpia de totes les teves dades en un format estàndard.

• Tens el dret de modificar o corregir les teves dades personals si estan malament.

• Tens el dret a sol·licitar la restricció de certes activitats de processament en determinades circumstàncies.

• Tens el dret a oposar-te a determinades activitats de processament.

• Tens el dret a retirar el teu consentiment.

• Tens el dret a que les teves dades personals s’esborrin en determinades circumstàncies.

• Pots exercir qualsevol dels teus drets realitzant i enviant el nostre formulari en línia.

L’exercici d’alguns d’aquests drets en relació amb el registre de noms de domini pot haver de realitzar-se a través del registrador del registre del nom de domini en qüestió.

A més, tens el dret a presentar una reclamació a l’autoritat de supervisió local, quan consideris que el processament de les teves dades personals no compleix la legislació aplicable.

On i quant de temps conservem les teves dades personals?

Les teves dades personals s’emmagatzemen tant de forma electrònica com manual, de manera interna i per tercers. Emmagatzemem les teves dades personals d’un formulari que permeti la identificació per no més del temps necessari per a les finalitats per a les quals es processen les teves dades personals. Aquest període de retenció es diferencia segons el tipus de dades personals processades, el propòsit del processament i altres factors.

Com a titular d’un nom de domini, conservem les dades personals durant un (1) any després de suprimir el nom del domini.

Les dades personals dels individus que recollim fora de l’àmbit d’un contracte en el context de les nostres activitats empresarials es mantenen fins a un (1) any després de la seva irrellevància.

Quines mesures de seguretat es prenen per salvaguardar les teves dades personals?

Estem implementant i actualitzant contínuament les nostres mesures de seguretat per ajudar a protegir les teves dades personals i altres dades contra l’accés no autoritzat, pèrdua, destrucció o alteració. Fem tot el possible per garantir que tota la informació s’emmagatzemi de forma segura i demanem als nostres proveïdors de serveis que apliquin les mesures de seguretat adequades.

Galetes i altres tecnologies de seguiment

Quan visiteu els nostres llocs web, podem emmagatzemar certa informació als vostres dispositius en forma de galeta. Us convidem a llegir acuradament la nostra política de galetes per tenir una bona comprensió sobre com sol·licitem o utilitzem galetes.

Dades de registre dels dominis .cat

Aquesta Secció us informa del tractament de les vostres Dades de Registre d’acord amb les polítiques d’ICANN i el Reglament General de Protecció de Dades (RGPD) de la Unió Europea, així como de qualsevol altra normativa aplicable.

a. Responsable

ICANN, el Registre, el vostre Registrador i, en cas de ser-hi, el vostre revenedor, som els Responsables conjunts (o Encarregats del tractament quan sigui aplicable) del processament de les vostres Dades de Registre, tal i com es descriu en aquesta Secció. Els principals motius pel processament inclouen, entre d’altres, el manteniment de la operativa del vostre Nom de Domini, les transferències de Noms de Domini, així com les necessitats de l’eina de Whois.

El paper d’ICANN, una entitat sense ànim de lucre de California, Estats Units, és el d’establir les politiques que afecten al tractament i publicació de les vostres Dades, així com de regular i garantir que el sistema dels Noms de Domini sigui segur i estable.

Aquí pots trobar més informació d’ICANN

ICANN ens requereix contractualment que tant Nosaltres com el vostre Registrador processem les vostres Dades Personals i que apliquem les polítiques en que això es regula que, en part, són polítiques establertes per la comunitat d’ICANN. ICANN també requereix a totes les parts implicades contractualment informació regular sobre el compliment d’aquestes polítiques.

El paper del Registrador, o, en el seu cas, del revenedor, és el d’oferir als Titulars de Noms de Domini el registre dels noms, així com el d’altres serveis relacionats. D’acord amb els requisits establerts per ICANN, les Dades de Registre han de ser processades pel Registrador i posteriorment transferides al Registre.

El paper del Registre és el de mantenir el repositori central de tots els registres de Noms de Domini .cat i el de permetre la resolució d’aquests noms al Sistema de Noms de Domini (en anglès, DNS). El Registre no ofereix el registre de Noms de Domini directament.

Ens podeu contactar aquí:

Fundació puntCAT
Plaça Nova, 5, 7a planta
08002 Barcelona (Catalunya)
Telèfon: +34 936 750 354
Correu electrònic: dpd@domini.cat

b. Les dades que tractem. Dades de Registre

En tant que domini comunitari tenim disposicions específiques per les vostre Dades de Registre. Les Dades de Registre són el conjunt de dades contingudes en aquesta Secció, incloent les dades de tots els contactes, així com de la intenció d’ús.

Els Registradors recullen les següents dades per després transferir-les al Registre:

– Nom de Domini
– Servidors de Nom
– Nom del Titular
– Organització
– Carrer
– Ciutat
– Codi Postal
– Província
– Estat
– Telèfon
– Extensió de telèfon
– Fax
– Extensió de Fax

Els mateixos elements que es recullen del Titular de domini es recullen també dels contactes Administratiu i Tècnic. També del contacte de Facturació, tot i que aquest darrer és opcional.

– Intenció d’ús: A més, heu de proporcionar la intenció d’ús pel vostre Nom de Domini.

c. Base legal per la recollida

La base legal per la recollida de les vostres Dades és l’Art. 6.1.b) del RGDP. Pel Titular del domini i la intenció d’ús és atenent a l’execució de les Polítiques de Registre del Nom de Domini d’acord amb els requisits específics d’eligibilitat i per la validació posterior al registre; pel contacte Administratiu és per tal de permetre les gestions del Nom de Domini, com les transferències, i per motius de supervisió de compliment de la normativa; pel contacte Tècnic és per habilitar el contacte per motius tècnics.

Quan dades de terceres parts són recollides, p.ex. quan el Titular, i els contactes Administratiu i/o Tècnics són diferents de la persona o persones que proporcionen al Registrador les dades, el Registrador és responsable d’informar a aquelles terceres parts respecte els elements d’aquesta Política de Registre, incloent-ne les previsions de privacitat.

ICANN, el Registre, el Registrador, i, quan escaigui, el revenedor, són Responsables de les dades.

d. Transferència de dades al Registre

També requerim al Registrador la transferència de les Dades de l’apartat anterior. La base legal per això és l’article 6.1.f) del RGPD ja que tenim un interès legítim en identificar i investigar models de conducta que puguin vulnerar la normativa, proporcionar informació en relació a disputes sobre la titularitat del domini, i en operar un repositori central de dades dels titulars.

Per aquesta activitat de tractament, ICANN i el Registre són els responsables de les dades, i el Registrador l’encarregat.

e. Processament de dades per terceres parts

Fem servir els serveis de CORE Association (entitat radicada a Suïssa) com a proveïdor de serveis tècnics de back-end pel Registre de dominis, que és encarregat del tractament del tractament de les vostres Dades.

El Registre també és encarregat del tractement de les vostre Dades per transmetre-les a un agent de dipòsits (Escrow Agent) tal i com requereix ICANN (responsable del tractament) i les dades poden ser transferides a un Operador d’Emergència (EBERO) indicat per ICANN en cas de suspensió d’activitats del Registre.

f. Publicació de les dades

El Registre no publicarà les vostres Dades al whois o les farà públiques excepte en els casos següents:

La transferència de les vostres dades només es donarà si hi ha una base legal suficient per aquesta transferència, que serà avaluada cas a cas. La base legal pot ser l’article 6.1.b) (en cas d’UDRP o d’URS), l’article 6.1.c) (en cas de sol·licituds d’autoritats públiques competents) o l’article 6.1.f) (base legal en l’interès legítim d’una tercera part).
Fins que ICANN adopti un model d’acreditació per tramitar les sol·licituds, totes es tractaran individualitzadament pel Registre.

g. Període de retenció de les dades

Les Dades de Registre s’esborraran des del moment en que el motiu pel seu tractament ha quedat sense efecte. Les dades tractades pel Registre s’esborraran en el moment en que caduquin els períodes de retenció imposats per les lleis. El Registre donarà compliment als articles 17 i 18 del RGPD.

ICANN pot imposar alguns d’aquests períodes de retenció. Les Dades de Registre poden haver de ser mantingudes durant un període d’un (1) any després de que el domini hagi estat esborrat.

h. Correcció de les vostre Dades

Us comprometeu a corregir i actualitzar immediatament les vostres Dades durant el període de registre del vostre Nom de Domini si en cap moment deixen de ser correctes.

Drets

Podeu exercir els drets següents:

· Dret d’accés de l’interessat. Art. 15 RGPD;
· Dret a la rectificació. Art. 16 RGPD. Les modificacions poden ser sol·licitades al vostre Registrador, o, en el seu cas, al vostre revenedor, ja que el Registre no pot executar aquesta rectificació per sí mateix;
· Dret a la supressió. Art. 17 RGPD. La supressió de les dades pot donar lloc a la cancel·lació del vostre Domini;
· Dret a la limitació del tractament. Art. 18 RGPD;
· Dret a la portabilitat de les dades. Art. 20 RGPD;
· Dret d’oposició. Art. 21 GDPR.

Teniu dret a iniciar un procés de queixa davant l’Autoritat de Protecció de Dades respecte al processament que puguem fer de les vostres Dades

Tractament de les vostre Dades

Només tractarem les vostres Dades d’acord amb la normativa aplicable de protecció de dades i adoptarem totes les mesures tècniques i organitzatives per de protegir les vostres Dades de possibles pèrdues, usos incorrectes, accesos, modificacions o publicacions no autoritzades i del seu esborrament. Adoptarem així mateix qualsevol mesura de seguretat requerida legalment.

Contacte amb nosaltres

Si tens alguna pregunta sobre aquesta política de privacitat o si vols exercir algun dels teus drets mencionats més amunt, contacta amb nosaltres a través de dpd@domini.cat.